De generatie geboren tussen 1980 en 2000 worden millennials genoemd. Deze generatie heeft een compleet andere kijk op het leven dan hun ouders; de babyboomgeneratie of generatie X. De millennials gaan er met hun unieke wensen voor zorgen dat (reis)wereld gaat veranderen.
Deze generatie is compleet anders dan wat de wereld hiervoor kende. De honger naar het afstuderen en vervolgens een goede 9 tot 5 baan vinden is niet meer. Dit is veranderd naar altijd verbonden zijn en op zoek gaan naar avontuur.
Millennials willen reizen. Heel veel reizen.
De prioriteiten zijn gewoonweg anders dan de babyboomers voor ogen hadden. Die wilden het liefst zo snel mogelijk hun leningen afbetalen en een huis kopen. Millennials zijn het liefst tien maanden per jaar op avontuur en stellen volwassen worden zo lang mogelijk uit. De zomer- of kerstvakantie zijn allang geen favoriet meer als het gaat om het boeken van een reis.
Een millennial-reiziger in deze tijd wilt niet domweg wat mooie plekjes zien rond de wereld, maar vooral nieuwe culturen ontdekken, in contact staan met de locals en het liefst de toeristische attracties vermijden. Millennials zijn kinderen van de wereld.
Anders dan reizen zoals de vorige generatie dit deed, is dat millennials solo-travellers zijn. Op die manier kom je veel sneller in contact met de locals. Ook gaat het budget op aan avontuur en niet aan souvenirs. Het ontdekken van verstopte pareltjes zoals een klein restaurantje met locale specialiteiten of een pittoresk dorpje is belangrijker geworden.
De millennial wil niet alleen nieuwe plekken ontdekken, maar dit alles ook delen in hun sociale kringen. Social media is dan ook enorm populair onder deze groep om hun avonturen op te delen. Zoek op Instagram maar eens op #wanderlust (betekenis: een sterke behoefte om te reizen). Op dit moment krijg ik daar 56.748.528 hits op.
Wat betekent dit voor jou als huiseigenaar?
60% van alle boekingen op Airbnb wordt gedaan door millennials. Dit percentage is sinds 2016 gestegen met 120%. Deze stijging zet door en het is dan ook cruciaal om in te spelen op deze steeds groter wordende groep.
Millennials willen behoeften snel bevredigd zien en technologie is een levensbehoefte geworden. Zorg dus naast een goede Wi-Fi verbing in huis voor snel en duidelijk contact met jouw huurders. Millennials zijn nooit ver van hun telefoon en verwachten ook dat het contact met jou als huurder snel gaat.
Ook maken millennials sneller een beslissing dan hun voorgaande generaties die heel veel uitzoeken voordat ze bijvoorbeeld een reis boeken. Een strak profiel met duidelijke content en duidelijke en aantrekkelijke foto’s zijn ontzettend belangrijk als je millennials wilt aanspreken.
En last but not least, millennials voelen zich over het algemeen erg betrokken bij de wereld om zich heen. Ze zijn begaan met mens en dier en het woord vintage is opnieuw uitgevonden. Een inrichting met bepaalde meubelstukken of accessoires waar duidelijk een geschiedenis aan vastkleeft zijn hot. Dit zal jouw potentiële millennial-huurders sneller aantrekken dan een huis wat in elkaar stort als je heel hard IKEA roept.